|
||||
Encyclopedia of Infant and Early Childhood Development |
Kontakt/Bestellung |
2nd Edition Hrsg. v. Janette B. Benson |
|
Online |
|
Inhalt :: Content Umfassendes, interdisziplinäres Referenzwerk mit über 170 ausführlichen Beiträgen zur Kindheitsforschung in der Psychologie, der Genetik, den Neurowissenschaften und der Soziologie, die theoretische, angewandte und grundlegende wissenschaftliche Themen gleichermaßen abdecken. Die einzelnen Beiträge bieten eine tiefgehende Bestandsaufnahme des aktuellen Forschungsstandes zur sozialen, emotionalen und kognitiven Entwicklung im Säuglings- und Kleinkindalter sowie in der Phase der frühen Kindheit. Der Online-Ausgabe liegt die 2020 erschienene, 3-bändige Printausgabe zugrunde. |
|
Verlag :: Publisher Elsevier Science |
|
Preis :: Price Preise auf Anfrage / Prices on request |
|
Das Angebot richtet sich nicht an Verbraucher i. S. d. § 13 BGB und Letztverbraucher i. S. d. PAngV. |
|
ISBN/ISSN 978-0-12-816511-9
Bestellnummer bei digento :: digento order number 102260103 |
|
Verlagsinformation :: Publisher's information Encyclopedia of Infant and Early Childhood Development, Second Edition, provides a comprehensive entry point into the existing literature on child development in the fields of psychology, genetics, neuroscience and sociology. Featuring 171 chapters, across 3 volumes, this work helps readers understand these developmental changes, when they occur, why they occur, how they occur, and the factors that influence development. Although some medical information is included, the emphasis lies mainly in normal growth, primarily from a psychological perspective. Comprehensive and in-depth scholarly articles cover theoretical, applied and basic science topics, providing an interdisciplinary approach. All articles have been completely updated, making this resource ideal for a wide range of readers, including advanced undergraduate and graduate students, researchers and clinicians in developmental psychology, medicine, nursing, social science and early childhood education. Key Features
Readership University and public libraries. Research laboratories and hospitals. Lay readers Table of Contents
|
|